وبلاگ تخصصی داوران تیراندازی با کمان
وبلاگ تخصصی داوران تیراندازی با کمان

وبلاگ تخصصی داوران تیراندازی با کمان

جمهوری اسلامی ایران

Question 1- Tommy

Dear Ghazaleh
 
Here are two case studies.  I hope you’ll enjoy them.  Case 1 is what I imagined, but Case 2 actually happened in a competition that I attended.
 
Case Study 1 ( We discussed this case last night.)
  During the Qualification Round in a world ranking tournament, you are asssigned to target 1 to 4.  Three of your archers, 1A, 3A and 4B, shoot their last arrow a few seconds before the time expires.  You are concderned about time over, but you can’t possibly concentrate on all of them.  What should you do?
 

روی سیبل 1-4 و سه تیرانداز روی سیبل های مختلف ( بالا نوشته شده) درحال تیراندازی باقیماندند و می خواهند آخرین تیر خود را بزنند درحالی که زمان بسیار کمی باقی مانده . این درحالی اس که نمی توانید روی تیراندازی هر سه نفر تمرکز داشته باشید. چطور می خواهید هر سه تیرانداز را کنترل کنید ؟

Case Study 2
  At a semi-final, altenate shooting, in a world ranking event, you are the line judge.  The archer on target 1 is the archer who shoots first.  At the first end, when the archer on target 2 is about to shoot his 3rd arrow, the bow suddenly breaks and the arrow is also broken to pieces, all the debries of the arow remain within the 3 meter line.  The archer has got slight injury on his wrist from the accident, and he is bleeding from the injury.  He has a spare bow.  What are you supposed to do? 
  در یک مسابقه رده بندی که تیراندازی به طور متناوب انجام می شد . تیرانداز شماره 1 اول تیراندازی می کند . در اند اول زمانی که تیرانداز شماره 2 می خواهد تیر سوم خود را شلیک کند کمان او ناگهان می شکند و همچنین تیر به چند قسمت تقسیم می شود . و قسمتهایی از تیر در قسمت سه متر می افتد . .تیرانداز هم چانه اش زخمی شده و خونریزی پیدا می کند . او یک کمان اضافی  
دارد 
چگونه عمل می کنید . 


Waiting for your replyスマイル
 منتظر پاسخ شما هستم 

غلط های تایپی متن انگلیسی تصحیح نشده است!!!





نظرات 10 + ارسال نظر
آرچر چهارشنبه 2 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 11:43 ب.ظ

جواب این سوال را نمی دونم چون می خواستم توی یکی از مقاله های اسکورینگ از شما بپرسم! آیا این امکان وجود داره که از داورهای دیگه کمک گرفت؟ واقعا برای من سوال شده بود! ولی انگار تا شما به من روی خوش نشان ندهید، امکانش وجود نداره!

حسینی شنبه 5 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 01:54 ب.ظ

با سلام
سوال اول : نزدیکترین نقطه به تیراندازان و البته با زاویه ای که کاملا مشرف به تایمر مسابقه باشد . معمولا زاویه راست یا چپ بهترین زاویه کنترل تیراندازان است .
سوال دوم : همان طور در قوانین ذکر شده در مراحل حذفی و رده بندی زمان جبرانی برای خرابی تجهیزات یا مشکلات پزشکی وجود ندارد اما اگر تیرانداز بتواند در زمان مخصوص به خودش این فرصت را پیدا کند و کمان را عوض کند و تیر بزند و از سرعت عمل فوق العاده بالایی برخوردار باشد می تواند تیر بزند در غیر این صورت زمان داده نمی شود و تیر میس محسوب می شود .

حسینی شنبه 5 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 01:57 ب.ظ

سلام نمی دانم دو بار جواب آمده یا نه چون بار اول در ارسال مشکلی بوجود آمد و یک لحظه قطع شد . مجبور شدم دوباره جواب بدهم . هر دو جواب یکی است و با صلاحدید خودتان یکی را تایید کنید واگر که یکی آمده که چه بهتر .
ممنون از لطفتان

تیرانداز دوره گرد شنبه 5 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 02:05 ب.ظ

1. بنظر نمیاد فرصتی برای کمک گرفتن از داوران دیگه وجود داشته باشه چون زمان متوقف نمیشه تا داوران آماده یا جا به جا بشن. داور در این شرایط باید پشت نوفر وسط بایسته و تا بتونه به هر سه تیرانداز احاطه داشته باشه.

2. چون تیر در خط سه متر افتاده نزده شده به حساب میاد اما داور نمیتونه تصمیم بگیره که تیرانداز تیر سوم رو بزنه یا نه. تیرانداز اگه بخواد و با توجه به خونریزی که داره اگه بتونه اجازه داره که سومین تیرش رو با تعویض کمان پرتاب کنه. البته به شرط اینکه وقت کافی هم داشته باشه چون در این مرحله هیچگونه تایم فنی یا پزشکی به تیرانداز داده نمیشه.

احمد فتحی شنبه 5 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 05:50 ب.ظ

با سلام وخسته نباشید . به نظرم چون اشکال فنی بوجود آمده است لذا تیر انداز بعداز گذارندن تایم پزشکی خود میتواند تیر راکه داخل محوطه 3متر آفتاده را تیر اندازی کند . با تشکر

علیرضا مالکی یکشنبه 6 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 11:14 ق.ظ

با سلام و تبریک سال نو
تیر در منطقه 3 متر افتاده و میتونه دوباره یک تیر بزند در مورد تجهیزات بهش15 دقیقه فرصت داده میشه تا دوباره برگردد و کمانش رو درست کند و یا کمان دیگری بیارد و در پایان کوالی میتواند وقت داده میشود یک تیر خودش ظرف مدت 40 ثانیه بزنه . که البته تشخیص با داوره که قبول کنه تیر در منطقه 3 متر افتاده

و اگه پزشک مسابقات تشخیص بدهد که خونریزی شدید است و نباید ادامه دهد تیرانداز را از ادامه مسابقات منع می کنند

آرچر پنج‌شنبه 10 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 07:13 ب.ظ

سلام
همان طور که گفتم جواب قسمت اول را نمی دانم.
به دلیل اینکه مسابقه در بخش حذفی و رده بندی است هیچ تایمی برای بر طرف کردن مشکلات پزشکی وجود ندارد. در این صورت تیرانداز می تواند در نهایت خودش تصمیم بگیرد که انصراف بدهد و یا به تیراندازی ادامه بدهد. در صورت تصمیم به ادامه، چون قسمت هایی از تیر او در محدوده سه متر است بنابراین می تواند با کمان یدکی به تیراندازی در زمان مشخص شده ادامه بدهد.

lمهسا جمعه 11 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 12:44 ق.ظ

اول : فکر کنم اگر کمی عقب تر باشه بتونه همه رو باهم کنترل کنه
دوم : گناه داره کاش بشه کمکش کرد ؟!!! اما فکر کنم نشه

علی صادقی جمعه 11 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 12:45 ق.ظ

باسلام و تبریک سال نو خدمت شما
آخه این چه سوالای سختیه که می پرسین
من نمی دونم !! داوری خیلی سخته ...
اما فکر کنم که یه داور بتونه همه رو کنترل کنه آخه داوره
بعدش هم اینکه ...

m.a.h دوشنبه 25 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 01:02 ق.ظ

سلام سوال اول: باید داور به گونه ای قراربگیرد که هر سه نفر و تایمر را در دید خود داشته باشد یابهترین جای ممکن

سوال دوم: تازه اگر حال خوبی داشته باشه هم طبق قانون داوری تایم داده نمی شود مگر اینکه مشکلی نداشته باشه یا از خود گذشته باشه ودر زمان باقیمانده با کمان دوم تیر بزند

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد