وبلاگ تخصصی داوران تیراندازی با کمان
وبلاگ تخصصی داوران تیراندازی با کمان

وبلاگ تخصصی داوران تیراندازی با کمان

جمهوری اسلامی ایران

جواب سوالات مطرح شده -10-

خانم مهسا :

سلام و با تشکر به خاطر زحماتتون 

اگر ممکنه در مورد high draw توضیح بدین که چطوریه 
مرسی

High Draw یعنی  در زمان کشیدن زه ، دست و کمان بالاتر از حد معمول قرار بگیرد که در صورت ریلیز شدن برای منطقه تیراندازی خطرآفرین خوهد بود . این موضوع بیشتر در کمان کامپوند که قدرت بیشتری دارد تذکر داده می شود . 

بقیه در ادامه مطلب

برای تذکر این موضوع یک داور به تنهایی تصمیم نمی گیرد . بلکه در صورتی که احساس کرد که تیراندازی High Draw   دارد از داوران دیگر و سرداور مشورت کرده و از آنها هم می خواهد تا تیرانداز را چک کنند و حتی چند اند تیرانداز را کنترل می کنند که مطمئن شوند High Draw  به دلیل تکنیک اشتباه است یا به طور اتفاقی و یا به دلیل خستگی در یک اند کمان از حد معمول بالاتر رفته است . 

در صورت مطمئن شدن از High Draw  به کاپتان یا مربی تیرانداز گفته می شود تا به تیرانداز خود متذکر شود که تکنیک خود را اصلاح نماید ( در ایران به دلیل اینکه اکثر مسابقات آزاد است و تیراندازان مربی و یا کاپیتان ندارند به ناچار به خود ورزشکار متذکر می شویم) 

قانون 7.7.7 موقع کشیدن زه که کمان بوسیله تیرانداز بالا می رود ، تیرانداز نباید از تکنیکی استفاده کند که داور تشخیص دهد اگر آن تیر تصادفی رها شد، از منطقه امن عبور کرده و می تواند خطر آفرین باشد . اگر تیرانداز برای استفاده از تکنیک خود پافشاری کرد ، داور برای بوجود آوردن منطقه امن با هماهنگی مسئول کنترل تیراندازی و رئیس کمیته داوران ، بازی را متوقف کرده و تیرانداز مجبور به ترک زمین     می شود .

و در آخر باید متذکر شوم که تشخیص High Draw احتیاج به دقت بسیار دارد .  هر بالا رفتن کمانی High Draw  به حساب نمی آید . امکان دارد یک تیرانداز کمان خود را خیلی بالا ببرد اما زمان کشش زه دست خود را پایین می آورد . 

همچنین در مسابقات داخل سالن که فضا بسته است High Draw  معنی پیدا نمی کند 


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد