وبلاگ تخصصی داوران تیراندازی با کمان
وبلاگ تخصصی داوران تیراندازی با کمان

وبلاگ تخصصی داوران تیراندازی با کمان

جمهوری اسلامی ایران

جواب سوالات مطرح شده -7- کشیدن تیر پشت

خانم کاشانی نیا :  آیا داور می تواند بر اساس قوانین اگر بازیکنی کمانش را پشت خط آتش کشید و به اخطارش توجهی نشد بازیکن را از مسابقه محروم کنه؟ می شه شماره ی قانون را به من بگید؟

خانم کاشانی نیا  سوال بسیار خوبی بود اما متاسفانه به دلیل اینکه هنوز بسیاری از افرادی که فقط کارت داوری دارند ، روحیه داوری عادلانه را پیدا نکردند و داوری را ابزاری برای اعمال قدرت و زور به کسانی می دانند که شاید روزی به هر دلیل با آنها درگیری داشته اند ( رقابت های مسابقه یا هم باشگاهی های قدیمی و ....) و یا فکر می کنندکه داور زمین شده اند تا مچ گیری کنند و یا باید مواظب یکسری مجرم در حال ارتکاب جرم باشند !! به همین دلیل برخی از قوانین که حیطه اختیارات داور را تعیین می کند را به داوران تازه کار مطرح نمی کنم . اما چون پرسیدید شماره قوانین و شرح آن را برای آشنایی شما با قوانین می نویسم .

البته با اینکه یک داور می تواند تیراندازی را که در زمین مشکل بوجود می آورد ، از زمین اخراج نماید اما بهتر است که داوران کمی صبر و حوصله از خود نشان داده و که کار به اخراج تیرانداز نکشد و از طرفی تیراندازان هم باید بدانند که هرآنچه که داروان در زمین مسابقه به آنها می گویند لازم الاجراست .

 در ضمن هیچ داوری بدون هماهنگی با سرداور و DOS تصمیم انفرادی نمی گیرد و در مورد هر تصمیمی باید با آنها در تعامل باشند . 

~~~~~~~جواب در ادامه مطلب

 


 

7.7.4 وقتی زمان تیراندازی است ، فقط ورزشکارانی که نوبت تیراندازی دارند روی خط آتش می مانند.

7.8 عواقب نغض قوانین

7.8.1.2 اگر تیراندازی مقصر درنقض این قوانین  شناخته شود این امکان وجود دارد که او را از رقابت حذف کنند و هر موقعیتی را که کسب کرده بود را از دست خواهد داد.

7.8.1.8 اگر ثابت شود تیراندازی قوانین را عمدا نقص کرده ممکن است ، صلاحیت شرکت در رقابت را نخواهد داشت . تیرانداز حذف شده هر جایگاهی را که کسب کرده از دست می دهد.

 7.8.4 اخطارها

 7.8.4.3 هیچ تیراندازی نباید کمان خود را با تیر یا بدون تیر بکشد، مگر آنکه روی خط آتش ایستاده باشد. ( بند7.7.3 )

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد