وبلاگ تخصصی داوران تیراندازی با کمان
وبلاگ تخصصی داوران تیراندازی با کمان

وبلاگ تخصصی داوران تیراندازی با کمان

جمهوری اسلامی ایران

جواب سوالات مطرح شده -4- ( خط سه متر )

سوال مطرح شده توسط آقای یاسر عمویی 

اگه تیری از کمون بیوفته و از خط سه متر به نظر رد شده وبه تیر انداز اجازه تیراندازی نمیدیم ولی وقتی که زمان تموم میشه و به کنار تیر میرسیم میبینیم که تیر با خط سه متر تماس داره در این موقعیت چه کاری باید انجام بدیم یا برعکس تیر به نظر رد نشده و به تیر تنداز اجازه تیراندازی چهارم رو میدیم ولی به کنار تیر که میریم میبینیم که تیر از خط رد شده چه کاری باید انجام بدیم

بهتر است داور قبل از بازبینی دقیق تیر اعلام نظر نکند که این بعد از پایان زمان آن اند تیراندازی اتفاق می افتد و تیرانداز خودش برای زدن تیر اضافه می تواند تصمیم بگیرد که تیر چهارم را شلیک کند یا خیر .(هر دو شرایطی که مطرح نمودید از همین شرایط پیروی می کند )

 اما هر صورت این اتفاق در مرحله مقدماتی به راحتی حل می شود .  زیرا که اگر تیرانداز تیر چهارم را نزده باشد ، در صورتی که تیر روی زمین افتاده در منطقه سه متر باشد ، به راحتی تیر به او بازگردانده می شود و یا اگر تیر اضافی زده است مسلما 6یا 3 تیر پایین او محاسبه می شود . 

اما این اتفاق ممکن است در هر کدام از بخش های مسابقه رخ دهد ( مقدماتی - حذفی انفرادی و تیمی ) 

در بخش مقدماتی این امکان وجود دارد که به تیرانداز وقت اضافه داده شود اما در دو مرحله دیگر این امکان وجود نخواهد داشت بنابراین در اینجا خود تیرانداز باید تصمیم بگیرد که تیر چهارم را بزند یا نه زیرا در صورت نزدن تیر چهارم . در صورتی که تیر روی زمین افتاده در منطقه سه متر باشد به او زمان اضافی برای تیراندازی دوباره داده نمی شود . 

در صورت نیاز به توضیح بیشتر اطلاع دهید . 

نظرات 1 + ارسال نظر
محمد رازقی چهارشنبه 28 دی‌ماه سال 1390 ساعت 11:50 ب.ظ

سلام
با احترام اگه اشتباه نکنم معیار برای تعیین داخل یا خارح از منطقه 3 متر بودن توسط داور ، بررسی اون تیر دقیقا از همان نقطه ایستادن تیرانداز مورد بحث از روی خط آتش است ، نه در کنار خط 3 متر یا محلی دیگر.

ممنون می شم تایید یا رد نمایید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد