وبلاگ تخصصی داوران تیراندازی با کمان
وبلاگ تخصصی داوران تیراندازی با کمان

وبلاگ تخصصی داوران تیراندازی با کمان

جمهوری اسلامی ایران

پاسخ به سوالات مطرح شده -62-

آقای برمک پرسیدند :

با سلام

اگر درمسابقه انفرادی بازیکن حریف بعد از سوت اقدام به تیراندازی کرد وظیفه داور خط چیست؟
آیا کارت قرمز و حذف بالاترین تیر جریمه این کار نیست؟
حال اگر داور به اشتباه کارت زرد داد بازیکنی که از این تصمیم متضرر شده چه وظیفه ای دارد؟

همانطور که مطلعید این اتفاق در مسابقات لیگ در شهر تنکابن اتفاق افتاد.با تشکر


همانطور که مستحضرید در این زمان فقط داور قادر به تصمیم گیری درباره تیر خارج از زمان یا در زمان مجاز می باشد. مسلما داور در صورت اینکه تصمیم بگیرد که تیر خارج از تایم بوده باید تجریمه لازم را به تیرانداز بدهد . نشان دادن و یا ندادن کارت قرمز الزامی نیست و فقط برای مطلع شدن سایر افراد حاضر در زمین از است . نشان دادن کارت زرد به جای کارت قرمز اشتباه  داور بود که به دلیل جابجا شدن کارتها در دست ایشان صورت گرفت که البته بایدبیشتر از این دقت می کردند . 

همچنین بر روی کارت قرمز میتوان اعتراض نمود. (فقط به اعلام نمره تیر توسط داور و کارت زرد تیمی نمیتوان اعتراض کرد ) . پس از اعتراض تیم جریمه شده ، تصمیم گرفته شد که تیر خارج از زمان نبوده و امتیاز به تیرانداز برگردانده شد .

درصورتی  که تیم مقابل اعتراضی بر روی این موضوع داشتند باید اعتراض کتبی خود را تا 15 دقیقه بعد از مشکل بوجود آمده تحویل می دادند تا رسیدگی شود .

نظرات 8 + ارسال نظر
برمک جمعه 11 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 06:14 ب.ظ http://naftarchery.blogfa.com

با تشکر و سپاس

برمک جمعه 11 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 06:43 ب.ظ http://naftarchery.blogfa.com

سرکار خانم رسولی

با سلام
هدف من از مطرح کردن این سوال فقط بحث آموزشی ابتدا برای خودم سپس برای تیراندازان تیمم و داوران بود .و این نکته داوری واقعا برای من روشن نبود . هرچند هنوز ابهاماتی دارم اینطور که من از نظر شما متوجه شدم میشود قبل از ثبت امتیاز با داور صحبت (یا رایزنی )کرد تا در نظری که قبلا روی خط اعلام کرده تجدید نظر کند بدون اینکه اعتراض کتبی به نظر داور شود)
اما در خصوص اون مسابقه قبول بفرمایید وقتی تیراندازی بعد از سوت داور اقدام به پرتاب تیر نماید و داور بلافاصله در حضور هر دو تیرانداز و مربی تیم وحریف این موضوع را اعلام کرد(حال با هر کارتی چه اشتباه و چه صحیح ) دیگر نمیتواند پای فیس نظر خود را تغییر دهد مگر در صورت اعتراض تیرانداز خاطی که آن هم با در نظر گرفتن عدم امکان استفاده از ویدیو چک قابل اثبات نخواهد بود.
این تغییر نظر داور برای بازیکنان شبه انگیز خواهد شد .
به هر حال از اطلاع رسانی شما سپاسگذارم

نظر شما بسیار قابل احترام است . ممنون از اینکه موضوع را مطرح نمودید و مسلما اگر داورها رای اشتباه بدهند اولویت با حق ورزشکار است و بلافاصله اشتباه تصحیح می شود . مسلما هر رای به نفع یک نفر و به ضرر یک نفر دیگر می باشد . مهم اجرای درست است .

saeed یکشنبه 13 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 07:03 ب.ظ

لطفا اخلاق رو هم باید به تیراندازها یاد داد چون تیرش به هدف نخوره تقصیر داوره .این ترفند و بهونه رو تیراندازها همیشه بکار میبرند دیگه قدیمی شده .

fereshteh دوشنبه 28 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 08:28 ق.ظ

سلام .لطفا واسه مسابقات داورهایی که انتخاب می کنید زودتر اعلام کنید تا بتونن از شهرستان زودتر و با هماهنگی از قبل بیان .از یک هفته قبل اعلام کنید خیلی بهتره .ممنون

شوهانی سه‌شنبه 29 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 11:04 ب.ظ

باسلام وخسته نباشید

کلاسهای داوری برگزار شد؟نتایج آزمون شرکت کنندگان؟



تشکر

m.a.h شنبه 3 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 09:25 ب.ظ

سپاس گزارم از این مدیریت

x10 دوشنبه 5 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 07:56 ب.ظ

با سلام
درصورتی که تیراندازی در مسابقات 18 یا 30 متر شرکت کند و تیر زده شده وی قبل ازسه متر افتاده باشد و تیرانداز فقط سه تیر داشته باشد و نیاز به ان تیر دارد باید چه کند

الی شنبه 18 بهمن‌ماه سال 1393 ساعت 10:17 ب.ظ

باعرض سلام و با تشکر از راهنماییهاتون.

در صورت برابری امتیازات چهار ورزشکار در دور مقدماتی ریکرو آیا برای رده بندی آنها شمارش X ها بکار میرود و یا فقط شمارش امتیاز 10(و 9) آن ها.
در صورتیکه یکی از آنها در برگه ثبت امتیاز تعداد X ها یش را یادداشت کرده و دیگران اینکار را نکرده اند، تکلیف چیست؟(ورزشکاران هم قبل شروع راجع به اینکه باید X هارو هم یادداشت کنند هیچ توجیه نبودند!)
ممنون از توجهتون.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد