وبلاگ تخصصی داوران تیراندازی با کمان
وبلاگ تخصصی داوران تیراندازی با کمان

وبلاگ تخصصی داوران تیراندازی با کمان

جمهوری اسلامی ایران

جواب سوالات مطرح شده - 19-

سوال:سلام
اگر اشتباه نکنم (همان طور که خودتان فرمودید!)چنانچه تیری در وضعیت Pass through باشد ولی هیچ سوراخی روی فیس توسط داور پیدا نشده باشد، در اینصورت هیچ امتیازی به تیرانداز تعلق نمی گیره!
پس سوال این است که چرا در بانسر حداقل امتیاز سوراخی که کمترین امتیاز را دارد و علامت زده شده به تیرانداز تعلق می گیرد؟ می شود که مثل همیشه لطف کنید و پاسخ بدهید، استاد! سال نو هم مبارک (هرچند فکر کنم این دفعه ی هزارم است که دارم این را می گم!)
  

 

اول اینکه سال نو شما هم مبارک باشه و امیدوارم سال خوبی را پیش رو داشته باشید .  

 

در مورد سوالی که رسیدی اصلا اینگونه نیست : من قوانین رو با شماره هاشون می نویسم :( از کتابهای ویرایش جدید-2012 - کتاب 3 تارگت) 

 

.14.2.6 تیرهایی که امتیاز دارند :

14.2.6.1اگر تیر به سیبل بخورد و برگردد و یا روی فیس آویزان شود امتیاز دارد  ،در حالت برگشتن تیر ، امتیاز سوراخی که روی فیس ایجاد می شده و بدون علامت است محاسبه می شود، به شرط آنکه که تمام سوراخهای دیگر از قبل علامت خورده باشند تا سوراخ علامت نخورده قابل شناسایی باشد، و در حالت آویزان شدن تیر قسمتی که تیر از آن ناحیه آویزان شده است منطقه امتیاز تیر محسوب می گردد .   

 

14.2.7 اگر تیری در زمین تیراندازی و یا پشت سیبل ها پیدا شود ، که به دلیل افتادن تیر و یا رد شدن تیر از سیبل باشد، باید به داور اطلاع داده شود. اگر بعد از این اتفاقات بیشتر از یک سوراخ علامت نزده روی فیس باشد ، امتیاز سوراخی که در امتیاز کمتر است حساب می شود .  

 ÷××÷÷÷ و در نهایت در هردو شرایط اگر تیری در زمین پیدا شود ولی سوراخی روی فیس پیدا نشود بنابراین امتیازی وجود نخواهد داشت......در هر صورت اگر سوراخی روی سیبل پیدا نشود هیچ امتیازی وجود نخواهد داشت

جواب سوالات مطرح شده -18-

خانم کاشانی نیا پرسیدن : 

سلام خانم رسولی
یکی از دوستان و هم باشگاهی های خوبم، مطلب Pass through را خوانده و یک سوال براش پیش آمده. سوال را برای شما می نویسم البته فکر می کنم چون متن من زیاد گویا نبوده و خوب مسائل را توضیح ندادم این سوال براش ایجاد شده، لطفا راهنماییش کنید. سوال این است :
تو مسابقه های خارج سالن،اگه مسابقه تو ی زمین چمنی چیزی باشه بعد تیر رد بشه ولی خیلی دور تر از سیبل بیوفته؛یعنی مثل تیرهای ما که بعضی وقتا تا ته زمین میره اون موقع تیرانداز چه جوری باید ثابت کنه تیر زده و تیرش رد شده؟
فکر کن وسط مسابقه با داور بری دنبال تیر بگردی؟
بازهم از همکاری شما تشکر می کنم.


سلام دوست عزیز 

برای اثبات رد شدن تیر راههای زایادی وجود داره . 

1- مسلما تیری که از فوم رد شه اینقدر سرعتش گرفته شده که خیلی لز سیبل فاصله نگیره . 

2- پرهای تیر و شفت اثراتی از فوم رو دارند 

3- فوم درحدی آسیب دیده هست که امکان عبور تیر ازش باشه . هرچی خرابی فوم بیشتر باشه ، تیر عقب تر می ره 

4- روی فیس در بیشتر موارد رد پرهای رد شده وجود داره 

5- دقیقا فکر کن ...!. چون تیرانداز ها به همراه داور ها باید دنبال تیرشون بگردن . اما چند دقیقه محدود رو به این کار اختصاص می دن ... درحدی که زمان مسابقه رو زیاتد نگیرن . 

جواب سوالات مطرح شده - 17-

 آقای پران پرسیدند :  

سلام ممنون ار اینکه خیلی فعال در زمینه داوری فعالیت میکنید...
یک سوال داشتم
توی مسابقات میشه از اسکوپی که دارای ال ای دی کوچکی برای ایجاد نور بر روی پین موجود در مرکز لنز اسکوپ قرار داره استفاده کرد؟؟(رشته کامپوند) 

 

خواهش می کنم .  

دقیقا نمی دونم که مکانیسم این پین چیه ؟ اما تمام تجهیزات الکتریکی یا الکترونیکی ممنوعه. اگر این پین شامل این مشخصات می شه ، پس ممنوعه  

 

×× داوراین عزیز اگر اطلاعات بیشتری دارید بنویسید ××

امتیاز دهی - سمیه کاشانی نیا

کمیته داوران به بخش های زیادی احتیاج داره اگر بخواهیم روز به روز شاهد پیشرفت اون باشیم . مدرسان - مترجمان و... که در این بخشها دوستان زیادی با فدراسیون همکاری می کنند ... اما یکی از داورانی که جدیدا به جمع داوران پیوسته بسیار فعال درحال جمع آوری و تفسیر قوانین به قلم منحصر به فرد خودش هست ... از همین جا تشکر می کنم از خانم سمیه کاشانی نیا و امیدوارم به نوشتن ادامه بده ... این کمیته به افرادی مثل اون در این زمینه احتیاج خواهد داشت .


البته دیگر دوستان مانند خانم شهریاری - خانم حسینی - خانم شعبانی و آقای رازقی هم  مطالبی رو می نویسند که از این عزیزان هم تشکر می کنم .... 


.... برای خواندن مطلب به ××ادامه مطلب ×× بروید ... قسمتهای قرمز رو من اضافه کردم . فقط برای اینکه مطلب کمی شفاف تر بشه 

منبع :http://www.wayofarchery.blogsky.com/

ادامه مطلب ...

داوران ایران

در بین تعداد بسیار زیاد داوران(حدود 900 نفر داور کارت دار) ، تعداد داورانی که داوری را برای داوری دوست دارند بسیار اندک است و بسیار خوشحالم و البته امیدوارم که این تعداد انگشت شمار ( البته کمی بیشتر از انگشتان هستند ، حدود 100 نفر در کل ایران ) یار همیشگی این کمیته باقی بمانند و مهمترین رکن رشته تیراندازی با کمان را به سمت و سوی درست هدایت کنند . همانطور که همیشه یاداور شدم مهمترین بخش اصلی هر رشته ای قوانین آن رشته است . در تعریف بازی و ورزش یکی از اصول متمایز کننده این دو از هم چارچوب و قوانین است . پس ، کسانی که قانون را اجرا می کنند بالاترین نفرات در اجرای رشته های ورزشی هستند . 

با تشکر از همه داوران ایران ./ 

غزاله رسولی 

. . . .

 

دوستان عزیزم و داوران گرامی ... پرسش های مطرح شده فقط جنبه تبادل اطلاعات با همدیگر رو داره .... و چون اکثر سوالاتی که مطرح می کنم جوابهای آنها مستقیما در کتاب نوشته نشده ... بنابراین می تونه جوابهای متفاوتی داشته باشه . ... در نهایت براش یه جواب واحد می نویسم که از این به بعد همه یکپارچه تصمیم بگیریم ... بنابراین لطفا حتی اگر جوابهاتون در بعضی موارد با جوابهای نهایی یکی نبود .. بازهم در پاسخ دادن به پرسش ها همکاری کنید تا همه از معلومات همدیگر استفاده کنیم . . . .

جواب پرسش -4-

بعد از پایان دور مقدماتی برای رده بندی تیمی متوجه می شوید که تیمهای 15 - 16- 17- 18-19 یک امتیاز دارند . 

لطفا تیمها را رده بندی نمایید 


تیم 15 : 1860     40 :  x+10   27:                 x       

      

تیم 16 : 1860     49 :  x+10  27:                x   


تیم 17 : 1860     35 :  x+10  20:                x                              


 تیم 18 : 1860     40 :  x+10  27:               x       


تیم 19 : 1860     49 :  x+10  28:                x


با تشکر از همه عزیزانی که پاسخ دادند ::: جواب در ادامه مطلب 


ادامه مطلب ...

سمینار یک روزه داوری - مدرسین داوود نعمتی نیا - حسین نصیری نژاد

بسیاری از دوستان که متاسفانه این سمینار مفید را ا از دست دادند خواستار آن بودند که مباحث مورد بحث را در وبلاگ قرار دهم. متاسفانه موضوعات چارچوب دار نبود و بخش عمده مطالبی که در این سمینار مورد بحث قرار گرفت فلسفه داوری بود . 

دلیل هر قانون مورد صحبت بود . بنا برا ین وقتی دلیل هر قانون درک شود در شرایط خاص تصمیمات بهتری می توان اتخاذ نمود . بسیاری از شرایطی که داوران در آن قرار می گیرند در هیچ جای کتاب نوشته نشده و فقط با آنالیز کردن قوانین می توان مساله را حل کرد . بنابراین واقعا سخت است که بخواهم تمامی مطالب را برای مطالعه قرار دهم . اما دوستانی که در سمینار حضور داشتند اگر مطالبی را یادداشت کردند لطفا آن را برای به اشتراک گذاشتن با بقیه دوستان در اختیار من قرار دهند ... البته باید به عرض برسانم که کسانی که در این سمینار شرکت کردند واقعا برنده بودند . 

پرسش -4-


بعد از پایان دور مقدماتی برای رده بندی تیمی متوجه می شوید که تیمهای 15 - 16- 17- 18-19 یک امتیاز دارند . 

لطفا تیمها را رده بندی نمایید 


تیم 15 : 1860     40 :  x+10  

27:   x       

      

تیم 16 : 1860     49 :  x+10  

27:   x   


تیم 17 : 1860     35 :  x+10  

20:   x                              


 تیم 18 : 1860     40 :  x+10  

27:   x       


تیم 19 : 1860     49 :  x+10  

28:   x                                              

سمینار یک روزه داوری - مدرسین داوود نعمتی نیا - حسین نصیری نژاد

سمینار یک روزه داوری به مدرسی داوران ارزنده کشورمان داوود نعمتی نیا و حسین نصیری نژاد در هیئت تهران برگزار گردید . 

در این دوره فلسفه داوری و تفسیر قوانین جدید مطرح شد