وبلاگ تخصصی داوران تیراندازی با کمان
وبلاگ تخصصی داوران تیراندازی با کمان

وبلاگ تخصصی داوران تیراندازی با کمان

جمهوری اسلامی ایران

جواب سوالات مطرح شده -۱۳- تیراندازی در باران

آقای مالکی چند سوال در مورد نحوه تیراندازی در باران پرسیدند و اینکه چگونه باید به تیرها امتیاز داد   

۱- در تیراندازی باران شدید باشد و برگه فیس کنده شود البته در یک سیبل 
در باراندگی های شدید تیراندازی قطع می شود   

۲-  در هنگام تیراندازی برگه فیس یک سیبل کنده شود و تیراندازهای اون سیبل چند تیر به سمت فیس پرتاپ کردند  

۳ - در بارندگی وقتی برگه فیس کاغذی تر میشه .وقتی تیر برخورد به فیس میکنه تشخیص امتیاز سخت میشه چون فیس تر است و معمولا تیر به صورت دورانی حرکت میکنه و چون فیس تر است پارگی روی ان قابل تشخیص نیست چه باید کرد 

  

 

~~~~~~~~~در ادامه مطلب~~~~~~~~~~~~

 

ورزش تیراندازی با کمان از آن دسته رشته هایی است که به دلیل اینکه بیشترین مسابقات آن در فضای آزاد برگزار می گردد شرایط جوی بیشترین تاثیر را روی آن می گذارد .  

برای همین نمی توان به هر کدام از دلایل  بازی را متوقف نمود تا آنجا که امکان دارد بازی باید ادامه داشته باشد ( مثلا به خاطر یک باران و برف ، باد یا مسائلی که شاید کمی تیراندازی را دشوار کند اما غیر ممکن نمی کند  بازی متوقف نمی شود ) .   

 

ج سوال ۱ : ( در پست قبلی قسمت اول سوالتان را جواب ندادم ) ..  

زمانی که فیس کلا کنده می شود امکان تیراندازی روی آن سیبل کلا از بین می رود بنابراین چه در مرحله مقدماتی و چه در مرحله حذفی بازی روی آن سیبل نگه داشته می شود  .  و به این منظور نیس که کل بازی ها متوقف شود .  

 

ج سوال۲:   

زمانی که تیراندازان در حال تیراندازی روی یک سیبل هستند و سیبل یا فوم کنده می شود . و تیرهایی که قبلا روی فوم نشسته است و یا حتی تیرانداز درحال تیر زدن است که سیبل یا فوم کنده شده یا می افتد و تیر تیرانداز به فوم خالی برخورد می کند و یا به دلیل برگشتن سیبل تیر رد می شود ؛ تا آنجایی که امکان دارد باید نمرات تیرها را تشخیص داد اما درنهایت تیرهای غیر قابل تشخیص تیرهای  زده نشده به حساب می آیند و تیرانداز اجازه دارد به همان تعداد تیر بزند .  

ج سوال ۳ :  

زمانی تیر فیس را از یک سوراخ معمولی بیشتر پاره کند ؛ پارگی روی فیس مهم نیست بلکه محل تماس قسمتی از شفت که در فوم فرو رفته با فیس ملاک تعیین نمره است  و در صورتی که خط فیس در قسمتهای از بین رفته باید از خط فرضی استفاده کنید

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد